Thursday, June 21, 2012

Vi är hemma!

Jag och Andy än nu hemma i Dunderbo, åh vad skönt det kan vara att komma hem och njuta!

I tisdags fick jag och Andy nästan lite panik. Vi hade planerat att ha en skön onsdag i Portugal, ta tåget in till Faro och sakta men säkert ta oss till flygplatsen och hinna med flyget som skulle lyfta strax efter klockan sex. När jag skrev ut våra biljetter stod det 06.20, och jag insåg ganska så snart att planet lyfter på morgonen och inte på kvällen. Taxi blev bokad, planet lyfte och några timmar senare hämtade pappa oss på Skavsta.
Efter att ha rest med segelbåt känns det konstigt att man helt plötsligt, efter resa på tre och en halv timma, kan lämna Portugal och komma till Sverige! Segling gör verkligen att man får ett annat perspektiv på avstånd och resande.

Dunderbo är helt fantastiskt denna årstid, en liten sagoidyll med vårat gula hus och grannarnas röda stugor med vita knutar. Alla träden är gröna, blommor i alla möjliga färger och en sol som skiner, kan inte bli så mycket bättre! Tydligen har vi haft tur, sommaren har inte bjudit på detta väder många dagar! Vi tackar och bockar och hoppas att det håller i sig!

Tyvärr är vi bara i Sverige på en snabb visit, lyfter redan måndag morgon och flyger tillbaka till USA. Men jag kommer verkligen att njuta varje sekund av att vara här!

Kram på er alla!

No comments: