Monday, July 02, 2012

Sverigebesök


Efter att jag och Andy lämnade Portugal var vi hemma i Sverige på en minisemester. Vi lyckades klämma in både midsommar och min födelsedag på mindre än en vecka. Vädret var alldeels fantastiskt och vi bänkade oss hemma i Dunderbo.



Midsommar firades nere vi Frösthults Bygdegård, jag ville att Andys första midsomamr i Sverige skulle vara som jag upplevt det när jag var mindre. Kärran lövades, vi band kransar och sedan bar det av ner till bygdegården.
 Andy, pappa o Emil hjälptes åt att löva kärran och traktorn.
Mamma och jag hjälptes åt att binda de fina kransarna (jag blev dock tillrättasagt av en liten flicka som tyckte att jag hade fuskat som hade snöre i min.. jaja)!
 "Land of the Giant" kallar Andy denna bild, tack för den!
 Emil och Tilde
Prästens lilla kråka... :) 
Jag och Frida går till kyrkan (efter att ha tvättat, strukit och manglat alla kläder), haha... 
Jordgubbstårtan är ett måste!
 Så klart var det sill o nubbe till kvällen, och lekar efter det!

Annars hann vi inte med så mycket annat när vi va hemma. Det blev ett par joggingturer i skogen, och sedan kom mormor samt moster med familj på besök! På söndagen började dagen med jordgubbstårta och kaffe på sängen. Jag hitade ett nio år gammalt presentkort från lillebror med 30 minuters "marssage" (som tur var fanns det inget utgångsdatum, så jag passade på att utnyttja det. Sedan kom vänner över och hälsade på och det grillades, men det var alldeles för trevligt så jag glömde dokumentera kvällen med kameran..

En helt underbar minisemester i Sverige som ni förstår!

Kram på er alla!

No comments: