Saturday, August 18, 2012

Cykling på Ven och Segling till Malmö!


Vilken fantastisk segling vi har haft idag!

Clint kom som sagt på besök och hälsade på oss från Oslo över helgen (fredag till söndag). Det var en lång rensat för honom, buss från Oslo till Malmö, tåg till Landskrona och färja ut till Ven. Jag passade på att ge mig ut på en löprunda på fredag förmiddag medan pojkarna fick prata av sig över en kopp kaffe. Det var helt fantatiskt vackert, dock lite varmt för mig! Till min belåtenhet växte det björnbär i varje hörn som jag bara var tvungen att stanna och plocka och äta.

Vi hade hört att man kunde hyra cyklar på Ven och tyckte själva att det lät som en mycket bra idé. Vi var dock tveksamma om det fortfarande gick att hyra cyklar nu på sensommaren men insåg snabbt att det var inga problem. De hade minst tusen cyklar att hyra ut, och trots att det var en fredag var det många som kom över med färjan och cyklade. Jag och Clint hyrde en tandemcykel vilket var otroligt kul och Andy hade en egen vanlig cykel. Vi tog oss runt ön, lyxade med lunch på ett mysigt café, glass i hamnen och bad i havet! En helt underbar dag med strålande sol.

Igår kväll (fredag kväll) seglade vi över till Landskrona för att fylla på mat och kolla internet. Jag gjorde misstaget att ta en rullkorg i mataffären och när jag lastade upp varorna på bandet insåg jag att det inte skulle bli lätt att bära hem allt på egen hand. Tre proppfulla kassar med mjöl, konserver, rotfrukter, mjölk etc. Efter många stopp på vägen lyckades jag, med det var knappt. Idag har jag rejäl träningsvärk i axlarna!

Idag har vi haft fantastisk segling ner till Malmö. Vi var dock tvungna att kryssa då vinden kom precis från precis samma riktning som vi ville segla. Molnen som hängde över oss morse blåste bort och solen sken hela eftermiddagen. Kvällen firades med piazza, vi alla är nu stora som bollar men det var det värt! Lite bilder från cykelturen och pizzan kommer nedan.

Kram på er alla!
Andy spanar in sädesslag, jag har en liten lektion för pojkarna, pappa, du skulle vara stolt över mitt kunnande!
 Klassiska hoppbilden! Jag, Clint och Andy
Clint och jag kör tandem och njuter av Ven!
 Andy klarade uppförsbackarna galant, jag och Clint hade lite mer problem... ;)
Dagens segling, livet är underbart!
Kvällens pizza.... mmm!

No comments: