Thursday, December 13, 2012

I St. Lucia

I sondags landade jag och Andy i St. Lucia

Flygningen ner gick otroligt bra. Bade jag och Andy somnade nar planet lyfte i Philadelphia och vi vaknade inte forran vi gick ner for landning i Miami. Vi hade drygt en timme mellan planen i Miami och bestamde oss for att ga och ata frukost. Jag gillar som vanligt att vara ute i god tid men Andy ar lite lattsammare nar det galler klockan. Nar klockan var kvart i tio tyckte jag det var dags att leta pa gaten, med tanke pa att planet skulle lyfta 10.25. Andy tog det hela mycket lugnt och tyckte att jag stressade.


Nar klockan narmade sig tio tyckte jag verkligen att det borjade bli dags att hitta gaten, men Andy tog det hela fortfarande med lugn och ro. Det visade sig att han hade fatt for sig att boardingen borjade 10.25, men det var ju tiden da planet skulle lyfta. Det blev helt plotsligt brattom, jag skyndade mig till gaten medan Andy betalade. Nar jag kom dit var det bara en person kvar i kon till planet och jag horde "last call for passagerade Andy Schell och Maria Karlsson".. haha, sa kan det ga. Vi kom bada ombord och planet lyfte strax darefter....
Vi flog over South Beach, Miami och Bahamas pa vag ner.
Pa vag in mot St. Lucia, Pitons i bakgrunden
I St. Lucia stod tourism baord och vantade pa oss och vi fick sallskap med vara vanner och kollegor Clair, Patrick, Cecilie och Anna. Tva timmar senare kom vi till hotellet och redan morgonen efter var det full fart.

Vi jobbar i team, jag och Anna jobbar alltid tillsammans. Vi ar totalt 8 som jobbar skift, + Andy som bara jobbar dagtid. Under dagen ar vi 4 st + Andy och under natten ar vi tva som jobbar. I mandags jobbade jag och Anna hela dagen, i tisdags var det 08-14 och sedan 20-02. Igar jobbade vi kvall och sedan tidiga morgonskiftet. Vi hade verkligen fullt upp, 14 batar kom in under vart pass och hade inte en sekund att sitta ner och ta det lugnt.  Den planerade Zip Line tripen vi skulle akt pa i formiddags stallde vi in da vi var helt slut efter natten. Jag somnade direkt efter frukost vid halvnio och vaknade inte forran Andy kom och knackade pa rummet strax efter tolv. Ikvall ska vi ut till Pigeon Island och ata middag tillsammans med en bat.
Anna och jag tog en promenad ut till Gros Islet igar efter frukost.

Ett par svenska batar har nu kommit in och jag har forsokt vara nere pa bryggan nar de kommer in. Igar var det Valkomscoctail pa Bay Garden och Hotel men tyvarr orkade in jag o Andy stanna sa lange, jag skulle upp igen vid 02 och jobba. Varmen ar valdigt intensiv och efter ett par timmar ute pa bryggan kan jag saga att man verkligen ar helt slut. Vi har haft regn till och fran men de fem-minutersskurar som kommer levererar ungefar lika mycket regn som en hel veckas regn hemma, det fullkommligt oser ner nar himlen oppnar sig.
Triumph hade ett harligt gang vantandes pa bryggan nar de kom in till Rodney Bay Marina.
Igar kom grabbarna fran Vendetta in, lagom i tid for forsta Welcome Coctail Party.

Mer bilder kommer om ett par dagar... Hoppas att ni alla har det bra dar hemma!

Kram pa er alla!

No comments: