Saturday, December 08, 2012

Julfirande och äggattack

Idag var jag och Andy nere i Philadelphia på Svensk-amerikanska museets julfirande. Det såldes julsaker, mat, luciatåg och så klart glögg och pepparkakor. Det var verkligen jättemysigt att höra svenska röster runt sig och dricka glögg även om den alkoholfria versionen inte smakar nå vidare. Klockan tre hölls även ett luciatåg i trappan och jag var förvånad hur många som faktiskt deltog. Först kom de små tomtenissarna, sedan de lite större pepparkaksgubbarna och gummorna, stalledrängarna och sist men inte minst lucia med tärnor. Mycket fint, och ungefär som ett luciatåg av barn ska låta, lite lagom falskt och några som sjunger helt fel… :)

Det svensk-amerikanska museet i Philadelphia! En riktigt grå och dimmig dag!
Mysiga luciatåg (ursäkta den dåliga kvaliteten på bilderna…)
Mmmm… Glögg och pepparkakor! 
Vi åkte därifrån redan vid strax efter fyra och visste inte riktigt vad vi skulle hitta på. Vi hade bokat ett hotell för natten i väntan på morgondagens (minst sagt, o6.05!!) tidiga flyg. Det blev en spontantrip till bion och vi hade tur då Skyfall (den nya Bondfilmen) började bara några minuter efter att vi kom dit. Rekommenderar den starkt! Och oj vad många nya bra filmer som kommer ut runt julen!

På väg från bion hörde jag en ordentlig smäll och visste inte riktigt vad som hände, lät ungefär som ett luftgevär och när jag kollar på rutan ser jag att vi har blivit ATTACKERADE AV ETT ÄGG!!! Jäkla snorungar säger jag! Måste dock säga att de fick en mitt i prick! ;) Det blev att åka in på en bensinmack och tvätta rent rutan innan det fastnade...
Blä! Attackerade med ägg, men ganska så bra träff måste jag erkänna!

Middag blev sushi och Thai och nu är det sängen som väntar.

Imorn flyger vi till St. Lucia och jag längtar verkligen, lägrar efter att träffa gänget  som vi jobbat tillsammans med nu flera år, längtar efter att ha fullt upp och inte hinna med att tänka på annat, längtar efter att träffa massa härliga och intressanta människor, och måste även säga att jag längtar efter värmen (vet att jag kommer ångra detta redan när vi kliver av planet, men längta kan man ju…)

Kram på er alla!

No comments: