Friday, December 07, 2012

Snart åker vi

De här tre veckorna vi hade hemma mellan Tortola och St. Lucia har snart passerat och som vanligt ställer jag mig fråga, "Vart tog all tid vägen?".

Vi har haft underbara dagar hemma hos Andys pappa sedan vi kom hem. Vi har hunnit med att göra vardagssaker som att hänga på Dane's gym, träffat vänner och jobbat i trädgården och så klart jobbat som alla andra!


I tisdags blev vi medbjudna på Quiz night med Andys vänner Dana och Ben. Tyckte att vi gjorde hyfsat ifrån oss, det var fem omgångar med tio frågor i varje omgång. Jag hade dock lite svårt att svara då många handlade om usa. Allra svårast hade jag med frimärken av presidenter, haha. Igår var vi över till West Reading och åt sushi med dem, mycket gott och ännu bättre sällskap!

Jag har som sagt även agerat trädgårdsmästare. jag har krattat löv i massor, klippt ner träd och buskar, gjort i ordning julkransar att hänga på huset, vi har fällt två träd och staplat ved. Huset har även fått sig en rejäl genomstädning, och äntligen känns det som att vi börjar få bukt med alla möss som har invaderat huset! Igår fångade vi åtta stycken!!
 Trädet växte upp i ledningarna så Andy var uppe ochsågade ner grenarna på andra sidan ledningen, sedan fälldes trädet ner på gräsmattan
 
Träd nummer ett på väg ner!
 Hårt jobbande, pepparkaks- och ölpaus! (vet inte om de gick så bra ihop)
Grabbarna grus, Niel, Dennis, Andy och David :)

Vi har även hunnit med en trip ner till Annapolis i förra veckan. Dennis båt behövde göra iordning inför vintern och när kylan kommer. Alla segel togs av, glykol i vattentankar och i motorn. Det känns verkligen som att komma hem när vi kommer till Annapolis, trivs bra där nere!
Ölpaus, denna gång på Adams båt.
Fixar i ordning Sojourner inför vintern!

Julförberedelserna har varit lite mindre än jag önskat. I helgen bakades det pepparkakor (se tidigare inlägg) men lussebullar blir ett senare projekt. Även pepparkakshuset blev jag lite skeptisk till, vet inte om våra möss kommer äta upp det innan oss, så även det får vänta. Jag har köpt ett par julstjärnor som lyser upp huset och adventsljuset brinner, en dag i taget.

Vi flyger till St. Lucia på söndag morgon, och planet lyfter redan kl. 06!! Dennis tipsade oss om att ibland har hotellen i närheten av flygplatsen en deal att om man sover en natt på hotellet får man gratis parkering och han visade sig ha rätt. Det kostar oss lika mycket att sova på hotell en natt (och parkera bilden där för 2 veckor) som det gör att stå på långtidsparkering. Andys syster Kaitie tipsade även om en svensk julmarknad och luciafirande i Philadelphia, så imorgon ska vi ner till svenska museet i Philly och fira svensk jul (Johanna Sköld, jag tror det är stället där du och jag åkte till men var stängt när vi var i Philly under vår tågresa). Ser verkligen fram emot detta!

Det har varit svårt att undvika snökaoset som har varit hemma de senaste dagarna. Jag längtar efter snön! Under nätterna har vi temperaturer runt nollan, men de senaste dagarna har varit riktigt varma. När jag var ute o krattade löv för ett par dagar sedan hade jag short o t-shirt, och svetten rann! Kändes verkligen inte som den December jag är van vid!

Hoppas att ni alla har det bra hemma och har en mysig december i väntan på julen!

Kram på er alla!


2 comments:

Ullis said...

Haha, vad lustigt! Jag önskade mig tillbaka till Sojourner häromnatten! Kunde verkligen inte somna. Och på något vänster började jag önska att jag skulle vaggas till sömns så gott som jag gjorde dom två veckorna på båten ;) Det slutade med att jag gjorde en "Pipp Långstrump" - tog en kudde o slängde ner till fotänden och kröp efter själv, med fel ände av täcket över mig.. o vips så somnade jag! Funkar alltid! :)

Unknown said...

Jag hade svart att somna igar natt, borde gjort en Pippi Langstrump kanske...?