Friday, February 08, 2013

Var är supersnöstormen Nemo?


Back to Swedish again, if you would like to read my blog and don't speak or understand Swedish, Google translate do good job (most of the times... :) ).

I flera dagar har det varit stormvarningar på nyheterna och den kommande stormen är döpt till Nemo. Folk är 'terrified' och media har verkligen lyckats skapa ett drama av det hela. Jag känner lite att "Kom igen, det snöar ju varje år, vet man att snön kommer och vägarna är oplogade är det väl bara att stanna hemma, tända ljus och mysa!" Just nu, i skrivandes stund, har regnet börjat omvandlas till snöflingor så förhoppningsvis kommer vi att vakna upp med ett fint täcke snö imorgon bitti. Efter brist på vinter är jag verkligen sugen på snö och kyla, bara att hålla tummarna... :) Kanske blir pulkaåkning imorn, yeah!

Idag var jag ute för andra gången och joggade sedan jag kom tillbaka från Tortola och Atlantseglingen. Benen och huvudet ville springa snabbt och långt, men lungorna och resten av kroppen var inte redo för det. Minsta uppförsbacke och pulsen sköt i höjden. Jag antar att det kommer ta ett par dagar innan kroppen ställt om sig från att sitta still och dra i några tampar varannan dag till att faktiskt ut och jogga.
Så här glad är jag efter en joggingtur i regnet. Som ni kan se ha Nemo inte kommit till oss...
Mina nya löparskor, ett par Saucony: Kinvara. Efter mycket provande och letande blev det dessa. Tack Fia för alla tips och tack Dennis för julklappen!

Jag är sugen på en ny mara och den nästa kommer nog att bli till hösten. Denna vår är alldeles för uppdelad i resor och segling och det kommer bli svårt att få in någon vettig träning. Till hösten har jag redan hittat ett par som verkar trevliga, bland annat en i New York som kallas Wineglass Marathon, från A till B, alltså inte en runda med start och mål på samma ställe. Den verkar mest intressant både som lopp och avstånd av de jag hittat. Den är dessutom helgen innan båtmässan i Annapolis.

Nog för idag,

Ha det så gott allesammans och njut av helgen!

No comments: