Sunday, November 18, 2012

BVI Half Marathon och Island Drive


Imponerad, det måste jag säga att jag är av mig och Andy som var upp klockan fyra igår morse for att springa BVI Half Marathon här på Tortola. En av deltagarna i C1500 hade redan anmält sig och vi blev inspirerade, Varför inte sa vi, och anmälde oss ett någon gång i mitten av veckan.

Igår morse vid fyra kändes det som en mycket dålig ide, vi har jobbat som tokar hela veckan och kvällen innan hade vi den stora prisutdelningen med middag, båda mycket trötta. När vi väl kom upp och liftade in till stan kändes tanken på att springa mycket bättre och ja gär nu i efterhand mycket glad att vi gjorde det!

Loppet började vid stadion, en mycket fin stadion mitt i Road Town. Det var ca 75 personer som deltog och vi hängde i den bakre halvan. Mitt mål var inget annat än att ta mig igenom loppet, ingen avsikt att springa snabbt! Vi började innan solen gick upp och när vi kom ut längs vattnet hade vi en fin soluppgång. Tyvärr kom ju värmen med solen och eftersom det regnat kvallen innan blev det ungefär som en ångbastu att springa i. Jag kan erkänna att jag aldrig varit så varm i hela mitt liv, och genomblöt när vi kom fram. De sista kilometrarna var mycket jobbiga men vi tog oss i mål vilket känns helt otroligt!
Jag, Andy och Joel innan loppet.
Tidig morgon på stadion
Helt underbart vacker kuststräcka att springa! Och platt som en pannkaka var det!

Joel, jag o Andy EFTER loppet... haha!
Oj vad svetten rann!!!
Barnen underhöll sig på egen hand, hoppgrop eller sandlåda?
Direkt efteråt kom vi hem och lånade en kompis bil, tack Brian!, och åkte in till stan för att äta lunch på Curry House! Mmmm!! Vi tog sedan en tur runt ön, stannade vid ett par stränder, vid en utsiktsplats  och vid Bombachack för en romdrink. Vi blev mycket snabbt trötta och åkte hem och sov en timma innan vi åkte in till stan ännu en gång coh åt middag med Tobi från båten Commocean, otroligt god middag på restaurangen Dove.

 Lusch på Curry House!
 En av de många fina stränderna
 Stranden vid Bomba Chack
 Den klassisk hoppbilden!
 Bomba Chack
 Andy passade på med en romdrink
 Branta kurvor!!
Fin utsikt, och vi klarade oss undan regnet!
Idag ska vi packa ihop det sista på kontoret, åka in till stan och äta frukost med några vänner som är här med sin båt och sedan hoppa på färjan tillbaka till St. Thomas och åka hem till Andys pappa i PA.

Vi har haft en fantastisk vecka, träffat en massa underbara människor men nu ska det bli skönt att åka hem igen, komma igång och regelbundet träna och ha ett stort kök där jag kan laga en massa mat och baka bröd!

kram på  er alla!

No comments: