Thursday, November 22, 2012

Happy Thanksgiving!

Happy Thanksgiving till er alla som firar!

Vi är hemma hos Andys pappa och har lagat mat och bakat bröd hela morgonen. Menyn består av Green Bean Casserole, tranbärssås, bread stuffing, pumpa, valnötsbröd, sötpotatis och så klart en stor kalkon. Till efterätt blir det en pumpa cheesecake och Kaitie har gjort någon slags pumpadip. Inte helt fel, och med tanke på att vi bara är sju personer som ska äta kommer vi ha rester i veckor framöver! Inte mig emot.
 Andy o Dennis passade på att göra rent ugnen innan baket och matlagningen tog fart!
Bröd till stuffingen!
Kalkonen innan den marinerades och åkte in i ugnen...

Vädret är alldeles strålande idag och jag och Andy hann med att ta en långpromenad med hundarna medan kalkonen är i ugnen. Det är ca 10+15 grader, strålande sol och en dag som denna hade jag kunnat vara ute hela dagen. Vi gick en runda ute på fälten och sedan en sväng förbi hans farmor o farfar och hälsade även på Gails get Buddy T Goat.
Oatie och Lewis fick turas om att springa lösa
Buddy T Goat
På väg upp till farmor o farfar
Andys farmor o farfar, även kallad "The bisquit guy"
Andys gamla trädkoja, vet inte om jag skulle våga mig upp i den i detta skick...?
Hoppas ni alla får en fin helg därhemma!



No comments: