Thursday, November 08, 2012

C1500, tillbaka i PA

Oj, vet inte riktigt var jag ska borja... Jag och Andy ar nu hemma i PA igen efter tva veckor i Hampton, VA. Vi har som sagt jobbat for eventet Carib1500 dar ca 40 batar seglar fran Hampton till BVI eller Bahamas.

Vi checkade in pa Crown Plaza som blev varat hem under tva veckor. Som ni sakert redan vet ar jag ingen hotell-manniska, i alla fall inte under langre perioder. Jag och Andy gjorde vad vi kunde for att gora det lite mer mysigt, vi bestallde upp ett kylskap och hade var egen kaffebryggare.

Frukost at vi pa hotellet och i vanliga fall ar jag eld och lagor nar det galler hotellfrukostar. Dock inte american style, det ar korvar, backon, muffins etc. Men som tur var hade de havregrynsgrot och frukt, och min standard blev 2 skalar grot, 2 pouched eggs och massa frukt. Lunch och middag at vi ute och till var lycka lag varldens basta sushi-restaurang bara tva kvarter bort. Mycket sushi blev det!

Orkanen Sandy stallde till det en del for oss. Som tur var blev det inte alltfor stormigt hos oss, men nog blaste det mycket och regnet oste ner flera dagar i rad. Men efter att ha sett bilder fran NY och NJ insag vi snabbt att vi hade riktigt tur!

Vara batar seglade ivag i lordags, en dag tidigare an planerat. Tack vare Sandy var drygt tio batar uppe i Annapolis och kom inte ner forran i fredags. Som ni kan forsta hade vi fullt upp under fredagen och lordagen. Alla batar skulle checkas in, saftey inspections, pappersarbete och dessutom avskedsfest pa fredagskvallen. Det var jobb fran sex pa morgonen till tio pa kvallen, haha! Men kul hade vi!

Batarna har haft ganska sa daligt vader de forsta dagarna, vi fick rapporter om starka vindar, askstormar och hagel! Jag och Andy kanner oss som oroliga foraldrar har pa torra land, kollar vader och batarnas position (wcc fleet viewer) hela tiden!

Pa lordag flyger vi ner till BVI for att ta emot dem. De seglar snabbt och jag hoppas vi hinner ner innan forsta baten kommer. Det blir ytterliggare tio dagar pa hotell dar nere men vi kommer ha ett litet kok vilket gor det hela lite lattare.

Igar var jag ute och sprang for forsta gangen pa lange. Planen var att springa mycket och ofta nere i Hampton. Under stormen passade vi pa att ga ner till gymet istallet, springa i osregn och vind lockade inte. Nar det sedan blev fint hade vi inte mycket tid over at annat an jobb, sa jag har nog bara sprungit ett par ganger sen maran. Igar var det tugnt, benen pinnade pa och kandes starka, men flaset kom aldrig riktigt ikapp.. Tyvarr blir det inte mycket lopning i Tortola heller, men jag hoppas att jag hinner med att simma en hel del dar nere! Fa se hur det blir!
Skippers Briefing med Andy
Miramar, sista baten som lamnade Hampton.


No comments: