Tuesday, November 13, 2012

Halvags i Tortola

Helt otroligt nastan alla batar har nu kommit in till Tortola, vi vantar fortfarande pa Avanti som kommer in nagon gang undrer kvallen, och Moonshadow och Couliocou imorgon. Det ar ett glatt gang som kommit till Torotla och igar under den forsta Happy Hour vid stranden dok nastintill alla upp. Man kunde se och hora att alla var sugna att prata om seglingen och vadret, om askstormarna och delfiner som halsade pa. Det jag tycker ar absolut roligast med dessa event ar alla manniskor vi traffar.

Det ar latt att klumpa ihop alla inom kategorin "seglare", men nar man borjar prata med dem inser jag ganska snabbt att detta  ar "riktiga" manniskor, men vanliga liv med jobb och familj. Det ar folk som springer marathon, jobbar med rymdskepp, just blivit farmor etc etc. Otroligt harligt att traffa sa manga intressanta och trevliga manniskor!

Idag akte jag in till Road town for att shoppa ett sim-kort till telefonen. Vi har haft fullt upp har nere och forst idag borjar det lugna ner sig lite. Taxicaufforen var dock helt omojlig att forsta. Han pratade de hela 15 min till och fran stan, och jag kunde inte greppa en enda mening, bara ett par ord har och dar. Ibland undrar jag att det ens kan kallas "engelska", jag forsar nada! Och de forstar sakert inte ett ord av min svenskinspirerade engelska heller for den delen, haha!

Har kommer lite bilder fran Tortola och C1500
Nanny Cay Marina
Till hoger: Helia, de har tagit ett ar ledigt, familjen ska segla runt i Caribbean och tjejerna laser skola pa distans. Underbart initiativ. Till vanster: Saudade kom in till Nanny Cay som pirater, haha!
Club Carp pa vag in, manga fina batar har vi fatt se!

Brendon, dock Master i Nanny Cay. De satsar stenhar pa Mobember har nere, och vi har pris for basta mustasch under fredagens prisutdelning!
Pizza Happy Hour last night
Thales uppe i masten for att radda sina flaggor som blaste ivag

No comments: