Sunday, November 11, 2012

Tillbaka i Caribbean

Vi har nu landat i Tortola, BVI. Det kanns jatteskont att vara tillbaka har och traffa alla vi larde kanna forra aret. Miles och Brendon, Marina Manager och Dock Master har i Nanny Cay har satsat stenhart pa arets Movember och antligen kanner Andy att han inte ar ensam med sin "nagot spretiga -inte sa vackra" mustach. :)


Jag och Andy landade i USVI igar och efter en snabb farjetur kom vi fram till Tortola. Det var snabba puckar for forsta baten skulle komma in redan samma natt. Vi fixade nycklar till kontoret, sag till att ha valkomstpasarna och romdrinkarna klara infor nattens batar. Vi at sedan en god bbq nere pa stranden innan vi hoppade i sang. 
Jag och Andy pa farjan till Tortola
Taxiresan fran farjan till Nanny Cay blev en sightsing!
Batarna kommer in till marinan dygnet runt, och vi ser till att vara pa bryggan nar de kommer in redo med en kall romdrink och fangar deras tampar. For att kunna klara av det sovar vi med radion bredvid sangen. Batarna kallar oss nar de har ungefar 30 kvar. Igar kvall hade jag svart att sova, jag var orolig for att vi inte skulle hora radion, huvudet snurrade runt alla papper som skulle fixas och hangas upp pa kontoret etc. Saker som jag absolut inte kunde gora nagot at for stunden, men heller inte kunde slappa... Jag lyckades iaf somna precis innan Habits of Health hordes pa radion, typiskt! Det ar dock otroligt harligt att sta pa bryggan och valkomna batar efter att de har varit ute pa havet manga dagar, de ar glada och nojda att vara framme, och den kalla romdrinken de far ar nastan magisk.. :)
Sa har glada var Habits of Health nar de kom in till Nanny Cay
Andy tar emot Altair..
Svetten rinner, men det ar absolut inte nagot att klaga over. Nanny Cay ar ett jattemysigt stalle med sandstrand, en beach bar, stor marina och ett harligt hotell (vi har ett minikok, yeah). Alla ar trevliga och hjalpsamma. 

Totalt har vi ca 35 batar som ska komma in, 6 ar redan inne. Jag och Andy har delat upp natten, jag tar batarna som kommer in under senkvalle, och han har midnattsskiftet. 

Till min lycka hittade jag ett mangotrad precis vid varat kontor, jag blev valdigt besviken nar jag insag att de inte ar mogna an, jag forsokte ata en som kandes nagorlunda mjuk men den var pa gransen till for sur... :(
Stranden som hor till hotellet, hoppas pa en simtur imorn bitti!
Beach baren dar vi har manga av vara event, inte helt fel att kunna erbjuda en  Happy Hour i en bar som denna.
Veckan har nere kommer att ga alldeles for fort, men det ar mycket som ska hinnas med innan vi aker hem. Men snart igen far vi aka ner till varmen igen, den 9:e Dec bar det av mot St. Lucia dar vi ska ta emot batarna i ARC'en!

Kram pa er alla darhemma!

No comments: