Wednesday, January 02, 2013

Atlantsegling på G!

Kinship seglar ut från Tortola
I eftermiddag flyger jag och Dennis till Las Palmas förr att segla Kinship över Atlanten.

Jag har fått många frågor varför jag och Dennis åker och inte jag och Andy. Jag o Andy har nu påbörjat ett nytt jobb vilket betyder att vi har ansvar för usa-sidan av World Cruising Club. En av oss måste vara inom telefon- och internetkontakt vilket betyder att båda inte kan vara ute på öppet hav under en längre tid tillsammans. Därför jag och Dennis.


Vi flyger som sagt ner till Las Palmas i eftermiddag och kommer förhoppningsvis dit någon gång under morgondagen. Båten verkar nu vara i bra skick men jag kan tänka mig att det tar ett par dagar innan allt kommit i ordning och vi seglar ut.

Det är ca 2700 sjömil till Caribbien dit vi ska segla, målet är St. Martin. Jag skulle gissa att det kommer ta mellan 18-25 dagar om allt går som det ska. Vi kommer att ha kontakt med Andy och hålla er uppdaterade här på bloggen.
Jag ombord Kinship i höstas när vi seglade ner henne till Las Palmas.
Tim
Kram på er alla och önska mig lycka till på resan.. :)

1 comment:

Karin Ericsson said...

Mia, du är galen! Seglar över Atlanten sådär. Men jag gillar't!